justatypicalday.blogg.se

En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv.

Grannsämja... #€&*"(&%#"!!!!!!!!!!!

Publicerad 2013-11-26 13:37:08 i Allmänt,

Det är fredagskväll och sverige spelar en viktig match i fotboll. Jag har bjudit över två vänninor för att kolla på matchen och sedan fortsätta ut på någon pub.

Vi har tvn på och kollar matchen och dricker lite vin. I halvtid går vi ut för att få lite "luft" på min balkong. Självklart pratar vi med varandra och säkert har vi även skrattat lite. Nog med det, vi går in och forsätter att kolla matchen och när den är slut beställer jag taxi och vi åker in till stan.

Allt detta är sker innan klockan 23. Vi har inte ens haft tid att sätta på nån musik på stereon, utan det är alltså bara tvn som har varit på.

Några dagar senare kommer det ett brev från hyresvärden att grannarna har störts av oväsen från min balkong, och securitas störningsjour har varit utanför och kollat upp oss.

Ordagrant skrivit i brevet: Gap, skrik, skratt och höga röster från balkongen den 15/11. Vi föreslår att ni kontaktar grannarna och ber dem om ursäkt för att de har blivit störda.

Nu hör det till saken att två gånger innan på kort tid så har hyresvärden ringt och sagt att vi spelat för hög musik och någon granne klagat på detta. Detta stämmer inte heller eftersom vi inte har spelat nån musik eller ens varit hemma en av gångerna.

Jag står helt chockad och förbannad med brevet i min hand och fattar ingenting. Vem i helskotta har vi stört? Varför har de inte kommit och ringt på om de nu tyckte att vi var högljudda?

Jag gick runt och ringde på alla grannarna i min trappa, och de var lika oförstående som jag. Ingen hade hört något från min balkong. De tyckte det var lika konstigt som jag. Kränkande!!! Alla i min trappa sa att de ställde upp till 100% om det skulle bli något mer av detta påhopp.

Jag ringde såklart upp killen som skickat ut brevet och ville ha en förklaring till detta. Men han var en riktig jävla mespropp. Sa bara att någon anonym ringt securitas och de hade varit här men kunde inte mäta upp några störningar (ljud). Att brevet han skickat ut var typ bara en påminnelse om att man skulle tänka på att inte störa sinna grannar. Att securitas inte hade kunnat mäta upp någon störning och att vi då inte heller fick nån varning. Jag förklarade för honom att jag accepterar inte att få hot och anklagelser från någon anonym granne om något jag inte har gjort var och varannan vecka. Att jag ville veta vem det var så vi kunde lösa problemet (om det nu är något problem). Nä men se det gick inte. Så kunde man inte göra utan de fick lov att fortsätta klaga på oss anonymt och skicka hit securitas varje vecka om det så var. Men så länge vi inte spelade hög musik eller var högljudda så behövde vi ju inte oroa oss. 

Alltså jag fattar ingenting. Har de så lite att göra så det roar dem att skicka brev och skicka ut störningsjouren hela tiden? Jag märkte att det var inte lönt att försöka diskutera mer med denna killen. Höll nästan på att lägga på luren när han fortsatt att snacka sitt pedagogiska snack om lyhörda gamla hus osv...

Så vad gör jag nu då? Ska jag leva som en fånge i min egen lägenhet och smyga på tå och ha hörlurar på när jag kollar på tv eller lyssnar på musik? Vågar jag ens bjuda hem några vänner ifall de skulle skratta lite för högt? Många frågor snurrar i skallen som jag nog aldrig får svar på. Men jag ger mig inte om detta, rätt ska vara rätt och jag accepterar inte sån här kränkande häxjakt.

Ibland undrar jag lite elakt om grannen har hörapparat som han/hon har råkat skruva upp för högt ;-)

Varför är vissa människor så bittra? Bor man i ett flerfamiljshus så får man acceptera att man hör grannarna lite då och då. Gud vet vad jag har hört från mina grannar, det är både det ena och andra ;-) Men inte klagar jag för det. Det enda rådet jag kan ge är KÖP ÖRONPROPPAR FÖR HELVETE!!!

Kram J

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessika

En helt vanlig tjej som ibland har lite funderingar och tankar om livet. En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv. Om min familj, mina vänner och lite allmänna intressen som kan dyka upp i min vardag. Ja helt enkelt vad som helst...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela