justatypicalday.blogg.se

En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv.

Njuter för fullt...

Publicerad 2014-02-06 22:32:18 i Resor,

I går blev det en liten tur till Kaprun för lite glaciäråkning. Helt underbar utsikt när man äntligen kom upp till toppen. Tyvärr gick det inte att åka så länge för det blåste upp till storm och de flesta liftarna var tvugna att stänga. Men ingen större skada skedd, Vi åkte snabbt ner och hoppade på en buss och tog en liten avstickare på vägen hem till ett litet ställe som heter Maiskogel. Där strålade solen, och det blev några härliga timmar där.
I morse när vi vaknade så var det så tjockt med dimma så vi knappt trodde det skulle bli någon skidåkning alls. Men här slår liksom vädert om väldigt snabbt, och när vi hade ätit frukost så började solen titta fram.
I dag så gick det riktigt bra för mig att åka. Träningsvärken har nästan släppt, och jag kände att jag vågade ge mig på de lite svårare backarna offpist med lite djupsnö i. Jodå, det gick väl bra till att att börja med innan jag gjorde min första riktiga kraschlandning mitt under en lift så att alla såg det :-( Några ungjäklar började hojta och skratta, så det var bara att tjoa tillbaka och låtsa som att inget hade hänt. Jag blev liksom osynlig för en stund...
Resten av dagen flöt på bra, och avslutades med min första apfelstrudel för i år. Behöver jag säga att den var god eller? Har en känsla av att det kommer bli många sådana under min tid här.
Ikväll blir det tidigt i sängen, för i morgon blir det en tur till Saalbach.
 
Godnattkram!
 
                                                     Underbart goda Apfelstrudel!
 
 Liten paus i solen
 
 Kaprun
 
Kaprun
 

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2014-02-06 22:33:02

Jätte fina bilder :)

Svar: Tackar!
Jessika

Postat av: Fanny

Publicerad 2014-02-07 08:56:29

Nej vad härligt!

Svar: 😊
Jessika

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessika

En helt vanlig tjej som ibland har lite funderingar och tankar om livet. En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv. Om min familj, mina vänner och lite allmänna intressen som kan dyka upp i min vardag. Ja helt enkelt vad som helst...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela