justatypicalday.blogg.se

En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv.

Egentid är viktigt!

Publicerad 2014-02-08 12:20:00 i Resor,

Att umgås 24 timmar om dygnet i flera veckor kan påfresta även det bästa förhållandet. Idag beslöt jag mig för att bara ta en riktigt lugn morgon. Långfrukost och bara ta det lugnt i lägenheten i min ensamhet. Eftersom vi ska vara här så läge behöver man ju inte känna någon press att man måste åka skidor exakt varenda dag. En långpromend runt sjön kan ju också var mysigt, speciellt en dag som denna då dimman ligger tjock här. Och eftersom jag inte håller samma standard på min skidåkning som min kille är det nog bra att han får "leka" av sig lite själv.
Igår tog vi bussen till Saalbach, en ca 30 minuters tur. Det området är mycket större än i Zell am See och har riktigt bra backar. Kanske inte lika avancerade, men långa backar så man slipper sitta på liften halva dagen.
Igår var det även min tur att fixa middagen hemma. Inte så lätt med ett minikök och knappt några kryddor att smaksätta maten med. Men man gör så gott man kan,och det får bli lite halvfabrikat. Jag hittade några halvläskiga tyska korvar i affären, men det blev faktiskt riktigt gott tillslut. Eftersom jag bara äter fågel och fisk så har jag en jäkla tur, allt kött här är nästan bara kalkon. Vi försöker att hålla budgeten nera och inte äta ute varenda kväll, utan tar det ungefär var tredje dag. Det blir dyrt nog att äta lunch i backen varje dag.
Nä nu får jag nog ryka upp mig och ta den där promenaden.
 
Ha en fortsatt bra lördag mina vänner!
Kram J
 
Kvällsmål - Korv á la Jessika
 
 Vacker vy från en av backarna i Saalbach
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessika

En helt vanlig tjej som ibland har lite funderingar och tankar om livet. En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv. Om min familj, mina vänner och lite allmänna intressen som kan dyka upp i min vardag. Ja helt enkelt vad som helst...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela