justatypicalday.blogg.se

En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv.

Kaprun - glaciäråkning med snö som grädde...

Publicerad 2014-02-13 23:07:13 i Resor,

Efter tre dagars intensivt snöande vaknade vi i morse till strålande solsken. Snabbt bestämde vi oss för att ta första bussen mot Kaprun för lite glaciäråkning. Tydligen hade halva Zell am See också tänkt samma tanke, för bussarna dit var fullproppade. Men här agerar bussbolagen snabbt och satte in flera extra bussar inom några minuter bara. Väl framme och några liftar upp möttes vi av helt underbara backar, inget snöslask eller is här inte. Det kändes nästan som man åkte i grädde, så otroligt härlig känsla. Tyvärr började det blåsa upp till storm högst upp på glaciären framåt lunch. Lite läskigt för man hade inte riktig kontroll på sig själv då. Liftarna började stänga så vi drog oss ner mot mittstationen och tog en snabb lunch för att sedan åka ner till första linbanan som tar en ner till botten. Jo men visst det blev ju lyckat, hundratals människor skulle visst också det, och alla skulle passera ner i en och samma backe. Jisses vilket kaos det blev, folk åkte in i varandra och ramlade till höger och vänster, ingen respekt alls bara först ner. Jag kom ner oskadd i alla fall och får hoppas det gick bra för alla andra också.
Väl tillbaka i Zell am See bestämde vi oss för att promenera runt sjön eftersom vi ändå var så tidigt tillbaka. Halvvägs runt sjön gick vi in på ett hotell med en restaurang och tänkte ta en liten fikapaus. Vi kom in i en jättestor matsal där det endast satt tre stycken människor (typ minst 80 år), satte oss vid ett av borden och skulle beställa, trodde vi?! Nä se där kunde vi inte sitta det var någon annans bord sa servitrisen till oss. Underligt, hela stället var ju tomt nästan. Istället fick vi ett annat bort lite längre bort och det gick ju lika bra. Jag försökte beställa min älskade apfelstrudl, men det gick inte heller så bra, så det slutade med att vi fick in en kanna halvljummen gluwein. Yummi!
Jaja vi hade i alla fall rätt roligt när vi gick hemmåt...
 
Här kommer lite smått och gott med bilder från Zell am See.
Kram J
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessika

En helt vanlig tjej som ibland har lite funderingar och tankar om livet. En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv. Om min familj, mina vänner och lite allmänna intressen som kan dyka upp i min vardag. Ja helt enkelt vad som helst...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela