justatypicalday.blogg.se

En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv.

Lite funderingar i ett dimmigt Kitzbühel...

Publicerad 2015-02-06 23:19:44 i Resor,

Fredagskväll och här sitter jag inne i ett väldigt dimmigt alperna och dricker coca-cola. Jodå även jag kan bli trött på att festa och behöver ta det lugnt ibland;-)
Så här sitter jag alltså och börjar tänka på hur tokigt männskor beteende kan vara ibland. Vuxna männsikor som uppför sig som de vore småungar bara de kommer långt hemifrån. Tror de äger hela världen, störst, bäst... Som idag t ex. Dimman har legat tjock i hela Kitzbühel, man har inte kunnat se handen framför sig nästan. Vilket innebär att man måste liksom ta det lite lugnt i backarna. Vissa tror sig äga hela backen och tro de är odödliga bara för att de har den hippaste nya hjälpen på huvudet!!! NOT! Jäkla typer säger jag bara. Och inte nog med det, när de sen kommer ner till liften tror de att de har en egen förkörsrätt att bara glida förbi och tränga sig före alla andra. Att barn gör det har jag mer förståelse för men detta är alltså vuxna människor. Inte nog med det, idag var det knappast någon större rusning i liftkön och när då folk trycker in sig i gondolerna fast nästa kommer typ 10 sekunder senare kan man ju undra vad de tänker?! De kanske gillar närkontakt... 
En annan faktiskt lite komisk sak är alla dessa fantastiska skidhjälmar som finns nu. Folk måste älska att ha på dem när de inte behövs. Att sitta och äta lunch med hjälmen på sig i nån timme kan ju få en att undra om de är rädda för att det ska komma en flygande potatis och just träffa dem i skallen. Eller när de är på afterski och behåller den på. Fast det kanske är i föreyggande syfte om de skulle bli för berusande och ramla på vägen hem.
Nä nu har jag gnällt klart så det räcker för ett tag. Hmm kan va att jag bara sitter hemma och dricker min Coca-cola. Bäst att gå och lägga sig och komma upp i backen tidigt i morgon istället.
Kram J
 
Vet inte om jag föredrar modet från för...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jessika

En helt vanlig tjej som ibland har lite funderingar och tankar om livet. En liten blandning av vardagliga saker och tankar i mitt liv. Om min familj, mina vänner och lite allmänna intressen som kan dyka upp i min vardag. Ja helt enkelt vad som helst...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela